Försäljning

InnovationOnline - Försäljning

Med försäljning kommer din innovation ut på marknaden

  • Utan försäljning stannar det vid en idé
  • Försäljningen skapar intäkter
  • Försäljningen skapar referenser

Försäljningen kräver flera saker

  • Struktur
  • Planering
  • Profilering
  • Målsättningar och nyckeltal

”En verksamhet utan försäljning är som att flörta i mörkret. Du vet vad du gör men ingen annan.”
Stuart Britt

Viktigaste faktorerna för framgångsrik försäljning

Konsultföretaget Kairos Future genomförde en stor undersökning bland svenska företag för att se vad som gjorde att man lyckades i sin försäljning. Det viktigaste var:

  1. Kundförståelse – En riktigt bra förståelse för kundens behov och hur de egna lösningarna kan möta dessa behov.
  2. Säljkultur – Försäljning sätts i centrum och alla är med och bidrar.
  3. Tydliga mål – Försäljningen har tydliga mål som alla förstår och arbetar mot.
  4. Ledarskap – Alla uppmuntras, får stöd och får återkoppling i sitt försäljningsarbete.
  5. Försäljningsstöd – Det finns IT-system och andra stöd som hjälper till i försäljningen.
  6. Samarbete – Alla i verksamheten, vad dom än arbetar med, bidrar med sin kunskap och hjälper till i försäljningen.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Namn(Obligatoriskt)